W drugim półroczu w klasach pierwszych czytamy naszym uczniom bajki, które dotyczą spraw ważnych dla dzieci w wieku młodszym szkolnym. Są to bajki terapeutyczne, ponieważ z jednej strony pomagają dzieciom oswoić się z trudnymi uczuciami, które towarzyszą im w szkole i w domu, z drugiej zaś służą pogłębieniu relacji między dzieckiem a dorosłym, który im bajki czyta. Podczas czytania obecny jest ulubieniec dzieci – pacynka o imieniu Bratek. Bajki te przynoszą radość dzieciom i dorosłym, budują pomost między pokoleniami, toteż do czytania zaprosiłyśmy rodziców, panią bibliotekarkę, panią pielęgniarkę.
Bajki poruszają temat przyjaźni, asertywnego odmawiania, niesfornego zachowania, zazdrości, odpowiedzialności, dbałości o zdrowie, dotrzymywania umów czy przestrzegania zasad kulturalnego zachowania. Korzyści płynące z czytania tych bajek dla rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci i ich więzi z nauczycielem są nieocenione, mamy zatem nadzieję, że nasze działania zaowocują jeszcze lepszym klimatem w klasie.
M. Bloch, B. Biesik.